משחק "איקס עיגול" הוא משחק מהנה ומהיר.
כמו משחקים רבים, גם אותו אפשר ליצור במחולל המשחקים ClapLab.
בפוסט הדרכה זה על יצירת משחק "איקס עיגול" נסביר ונפרט איך יוצרים את המשחק ב-ClapLab.
במשחק X O, או בשמותיו באנגלית tic-tac-toe או noughts and crosses, המכונה בעברית לפעמים גם "איקס מיקס דריקס", השחקנים במשחק מתחרים ביניהם ביצירת טור, שורה או אלכסון רצוף בסימון X או O בהתאם למה שבחרו לעצמם בתחילת המשחק.
להסבר נוסף בוויקיפדיה על המשחק איקס עיגול>>
במחולל הוספנו למשחק הרחבה שבה צריכים השחקנים לענות על שאלה לפני שיקבלו את הזכות להוסיף את האיקס או העיגול שלהם אל הלוח.
מענה נכון יאפשר להוסיף את הסימון אל לוח המשחק, מענה שגוי יעביר את התור לקבוצה השנייה.
המשחק הינו משחק קבוצתי ובשונה ממשחקים קבוצתיים אחרים ב-ClapLab אפשר לשחק בו רק עד שתי קבוצות.
מהם השלבים ליצירת משחק "איקס עיגול"?
- נכנסים ל-ClapLab.
- בוחרים יצירת משחק חדש.
- בוחרים את משחק איקס עיגול.
- מקלידים את השאלות והתשובות, או בוחרים ממאגר השאלות למשחק שכבר הכנסנו בעבר.
- זהו, המשחק מוכן
סרטון הסבר על יצירת משחק "איקס עיגול"
שילוב של ידע ואסטרטגיה
במשחק "איקס עיגול" משולבת אסטרטגיית משחק בבחירת המשבצת הנכונה שבה נרצה להניח את הצורה שלנו, עם ידע בנושא שבו נכתב המשחק, מכיוון שרק מענה נכון על השאלות יאפשר לצורה להתמקם במקום שבו בחרנו.
לאווירת המשחק שנוצרת במקום שבו מפעילים את המשחק, נכנסים גם אלמנטים נוספים של דינמיקה קבוצתית וגיבוש.
מתי נכון להשתמש במשחק "איקס עיגול"?
המשחק הוא משחק מהיר באופן יחסי, ולכן אנחנו ממליצים להשתמש בו כמשחק פתיחה או סיכום כחלק ממערך הדרכה או שיעור.
"איקס עיגול" הוא תבלין מעולה להצגת נושא והנגשה שלו אל השחקנים, או לסיכום של הנושא בדקות שנותרות בסיום המשחק או עד ההפסקה.
גם השחקנים וגם המנחים אינם חוששים ומרגישים את הכיף כשיש משחק "איקס עיגול", מכיוון שברור לכולם שהוא יהיה מהיר ומהנה. זאת, בשונה ממשחקים שבהם לא תמיד ברור מתי יגיע סוף המשחק.
את המשחק אפשר להפעיל גם בזום, כפי שניתן לראות בדוגמה שבווידאו שלפניכם:
בווידאו אנחנו מפעילים משחק "איקס עיגול" כנושא סיכום להדרכה שהעברנו למשתתפים באירוע ההשקה של ClapLab.
למידע נוסף על משחק איקס עיגול והסברים לחצו כאן>>
שחקו במשחק לדוגמה של איקס עיגול>>
אפשרויות משחק טריוויה "איקס עיגול"
- במשחק ניתן להזין שאלות שלהן 4-2 תשובות (שאלות אמריקאיות).
- מפעילי המשחק יכולים לבחור בסדר רנדומלי להצגת השאלות.
- אפשר לבחור האם יהיה זמן מוקצב למענה על שאלה (להגברת המשחקיות).
- בתחילת המשחק מזינים את שמות הקבוצות (להגברת ההזדהות והחיבור למשחק).