עוד לפני שנקרא ClapLab התחיל מחולל המשחקים שלנו את דרכו ככלי לשימוש פנימי, ללא ממשק משתמש.
רק אז הפך לכלי ללקוחות שרצו התאמות של משחקים באופן עצמאי.
לכן, המחולל היה כלי פונקציונלי שהוקדשה בו פחות תשומת לב לממשק יצירת המשחקים.
מהרגע שיצאנו לאור ככלי שמשמש משתמשים שמגיעים באופן חופשי אל המחולל,
היה ברור לנו שהצעד הבא שלנו הוא לחדש יותר ויותר במחולל.
החידושים שהחלטנו לעבוד עליהם הם:
- שיפור העיצוב וחוויית המשתמש (UX/UI).
- הוספת פונקציונליות במחולל (LMS).
- שיפור וייעול המשחקים עצמם.
שיפור העיצוב וחוויית המשתמש
בשנה וחצי האחרונה, מאז שחיזקנו את העבודה של החברה על המחולל, השקענו עוד ועוד בנראות של המחולל, ובחוויית המשתמש.
לכל תהליך ולכל פעולה של המשתמש יש חשיבות
ולכן בדקנו ואנחנו ממשיכים לבדוק איך להקל עליו ליישם אותם.
המטרה הראשית שהגדרנו:
לאפשר למשתמשים במחולל ליצור משחקים ללא צורך ליצור קשר אתנו.
בהתאם לקו המנחה פיתחנו את תהליך ההרשמה.
בתהליך זה, מרגע הכניסה של המשתמשים עד לזמן שבו הם יוצרים את המשחק הראשון, לא נזקקים ליותר מכמה לחיצות.
שכללנו את התהליך כך שהורדנו בחירות מיותרות וקיצרנו את זמן יצירת המשחק.
השינוי העלה את מספר המשחקים שמשתמשים חדשים יוצרים ופתר בעיה של משתמשים שהצטרפו אל המחולל ו"נשרו" עוד לפני שיצרו משחק.
עיצוב חדש למחולל!
כפי שאפשר לראות בתמונה למעלה, עיצבנו מחדש את המחולל ובימים אלו אנחנו מטמיעים את הנראות החדשה.
העיצוב החדש נקי יותר ומדגיש את הדברים שגילינו שהם משמעותיים יותר למשתמשים.
שמנו דגש על יכולות עריכה עוד לפני כניסה לעמוד המשחק עצמו, קבלת אפשרויות שיתוף וגם פונקציונליות חדשה!
הוספת פונקציונליות במחולל (LMS)
לבקשת משתמשים רבים הוספנו אפשרות ליצירת "איסוף" נתונים מהשחקנים.
בלחיצה על כפתור "איסוף תוצאות" המערכת תתחיל לאסוף את נתוני המשחק של השחקנים.
בתום כל משחק יישמרו במערכת הציון והזמן (לפי בחירת השחקן) בכינוי שהשחקנים יבחרו לעצמם.
יוצרי המשחק יכולים לאסוף את הנתונים ולצפות בהם בכל זמן נתון על ידי לחיצה על כפתור "הצג תוצאות"
לחיצה על הכפתור תפתח תצוגה של טבלת התוצאות שבה ההישגים של השחקנים.
אפשר לצפות בטבלה בזמן אמת, להוריד את הנתונים בפורמט XL ולאפס את הטבלה לאיסוף נתונים מחודש.
בכפתורים מצד שמאל מופיעות האפשרויות השונות והשימוש בטבלה מהיר וקל.
שיפור וייעול המשחקים עצמם
המשחקים שפותחו במחולל גמישים מאוד ומאפשרים לשחקנים
לשנות עיצובים ולשנות את אופי המשחק באמצעות עריכה של המשחק עצמו או של קובצי JSON.
עם זאת, הרגשנו שאפשר לשפר את המשחקים עצמם באופן דרמטי
ולהוסיף אפשרויות עריכה מתקדמות הרבה יותר ברמת המשתמש הפשוט.
לכן, בחודשים האחרונים עמלנו על כתיבה מחדש של המשחקים עצמם ואנחנו מקווים להעלות את המשחקים החדשים בקרוב.
גם בעריכת המשחקים חידשנו את הנראות כולה ובקרוב נחשוף עוד פרטים על החידושים האלו.
שנה טובה לכל היוצרים והמשתמשים
בהזדמנות זו נברך את כל יוצרי המשחקים, והשחקנים כמובן,
בשנה טובה ומתוקה, שנה מלאה ביצירתיות וביצירת משחקים,
שנה של הנאה, אושר וברכה.
שנה טובה!