בבלוג זה אנחנו משלבים בין הדרכות על יצירת משחקים לבין הסיפור של ClapLab כסטארט-אפ שנבנה והולך לאורך השנים.
הפוסט הזה עוסק בגרסה הבאה שעליה עובדים בצוות הפיתוח של ClapLab ובפוסט אחר נעסוק בהתקדמות העסקית של המחולל.
כמעט שנה עברה מאז השקת מחולל המשחקים ClapLab וכבר עברנו כברת דרך ארוכה.
בדרך זו השקענו בפיתוח טכני, הוספת פיצ'רים, תיקון באגים, שיפורים, עדכונים ועוד.
מקשיבים וחיים את השטח – עדכונים!
לאורך השנה, גדל משמעותית מספר המשתמשים במחולל: הצטרפו מנויים חדשים ונוספו ארגונים נוספים כמשתמשים במחולל. בכל פעם שהזדמן לנו לקבל פניות ממשתמשים או מארגונים השתדלנו להקשיב ולהוסיף דברים שהתאימו למפת הדרכים הפיתוחים שלנו.
חלק מהפיתוחים עלו באופן מידי למחולל, וחלק המתינו ויעלו בעדכון הגדול שנפרסם בקרוב.
שיפורי UI/UX
חוויית המשתמש ב-ClapLab היא חוויה שדורשת מיוצרי המשחקים למידה והתמקדות ולכן החלטנו לשים דגש משמעותי על שיפור החוויה.
נעזרנו במומחיות של יועצות ויועצים מתחום UI/UX שעזרו לנו לנתח את התהליך שעוברים המשתמשים משלב ההרשמה ועד לשלב פרסום המשחק.
ניתחנו את השלבים ואת מה שעוברים היוצרים והצלחנו לפשט אותם ולאפשר יצירת משחק מהירה, קלה ומהנה.
בצילום המסך מתוך סביבת הפיתוח אפשר לראות את ההנגשה של יכולות המשחקים החדשות, ואת קלות ההבנה.
במסגרת שיפורי חוויית המשתמש:
- כל עריכת המשחק עברה תכנון חוויה מחדש.
- העיצוב של המשחקים שונה לחלוטין והפך למשחקי יותר.
- הורדנו וצמצמנו כפתורים על מנת להנהיר ולהקל על יצירת המשחקים.
- שיפרנו באופן דרמטי את יכולות העריכה של התוכן עצמו.
- הגדלנו את אזור העריכה באופן ניכר.
- הוספנו פונקציות עריכה כדי להקל על ההבנה והשימוש במשחק.
- חידשנו את ניהול השפות גם במשחקים וגם בממשק עד כדי תמיכה מלאה.
- ועוד ועוד עדכונים ושיפורים.
העדכון החדש הוא קפיצת מדרגה משמעותית בחוויה ובנראות של ClapLab ושל המשחקים והתוצרים של היוצרים.
הוספת מערכת ניקוד לתיעוד הישגי השחקנים
מערכת שתתעד את הישגי השחקנים היא אחד הפיצ'רים המבוקשים ביותר הן על ידי בתי ספר והן על ידי יוצרים שמפיצים את המשחקים במערכות למידה ארגוניות, וגם בקרב אלו שמשתמשים במשחקים לתחרות בין הגולשים.
מפאת בעיות של פרטיות ושל הגנה על השחקנים, נמנענו מזיהוי מוחלט ומשמירה של נתוני השחקנים.
בהתייעצות עם יוצרי משחקים ועם משתמשים במחולל מצאנו פשרה מעולה שהוטמעה במערכת ותעלה בגרסה החדשה: מערכת ניקוד שמאפשרת לשחקנים להכניס שם או כינוי בצורה שתתיר למפעילי המשחקים לדעת מי שיחק, אבל לא תשמור שום נתון מזהה חיצוני.
באופן זה המשתמשים נחשפים רק לנתונים על ההישגים של השחקנים ללא שמירה של נתונים בעייתיים.
הפיצ'ר, שיהיה זמין למשתמשי הפרימיום של המחולל, נוצר באמצעות לחיצה על כפתור ההפעלה "איסוף תוצאות", וצפייה בתוצאות בלחיצה על "טבלת תוצאות".
יצירת מערכת הזנת משתמשים למנויי פרימיום
עבודה עם מוסדות ועם יוצרים שמרוכזים בארגון אחד מצריכה ניהול של המשתמשים, ומתן הרשאות מתאימות.
פיתחנו מערכת ניהול משתמשים לכל ארגון באופן נפרד, ואפשרויות זיהוי שונות.
מנהלי התוכן בארגון יכולים להוסיף משתמשים, להסיר משתמשים או לרכוש מינוי שבו כל ארגון מזהה את יוצרי המשחקים שלו לפי כתובת המייל של הנרשמים.
כשעובדים במחולל כארגון, המשחקים וחלק מתוכני המשחק משותפים לכל היוצרים כך שהארגון נהנה מחוויה של גלישה באתר פנימי ויצירה משותפת בתוך הממשק של ClapLab.
אפשרויות שיתוף מתקדמות ועוד המון פיצ'רים
במסגרת חלק מהפיתוחים הוספנו אפשרות ליצירת גלריית משחקים לכל ארגון ולכל משתמש במחולל. כיום אנחנו עובדים על יצירה של מאגר משחקים ציבורי שבו יעלו משחקים שהיוצרים יבחרו לשתף עם העולם.
על הגלריה שקיבלה את השם OpenLab והשימוש בה בפוסט נפרד בהמשך.
נוסף על כך, תיקנו והוספנו המון דברים קטנים וגדולים בשימוש במחולל, להנאתכם.
כתמיד אנחנו קשובים לכל שיפור, תיקון והצעות מהגולשים והמשתמשים של ClapLab.