נתמקד ביצירת משחק סווייפ שהוא משחק טריוויה.
כשאנחנו יוצרים את תבניות המשחקים אנחנו משתדלים להפוך את המוכר למעניין ואינטראקטיבי יותר
וכך עשינו עם משחק סווייפ (היסט).
משחק טריוויה, אבל קצת אחרת
רבים מהמשחקים במחולל המשחקים הם משחקים שניתן לכנות משחקי טריוויה.
משחקים שבהם יש שאלה ותשובות שהמשתמשים צריכים למצוא.
במשחק סווייפ השאלה מוגשת בצורה קצת אחרת, והמענה של השחקנים הוא באינטראקציה של הסטה של שאלה אל התשובה הנכונה.
תופתעו לגלות עד כמה השינוי בהצגת השאלה והמענה גורם לשחקנים להרגיש הנאה גדולה יותר מהמשחק,
ורבים מהמשחקים שנוצרים במחולל הם משחקי טריוויה מסוג סווייפ.
שאלות אמריקאיות עם שתיים או שלוש תשובות
בעריכת המשחק יכולים יוצרי התוכן לבחור אם מבנה השאלה יהיה עם 3 תשובות ואז המבנה יהיה בצורת פלוס, כאשר בחלק המרכזי למטה תופיע השאלה, ובשלושה צדדים (ימין, שמאל ולמעלה) יופיעו התשובות.
השחקנים צריכים לתפוס את השאלה ולגרור אותה אל התשובה הנכונה.
אם צדקו המשחק יעבור אל השאלה הבאה.
אם טעו יצטרכו לגרור שוב את השאלה לתשובה אחרת.
אם בחר יוצר המשחק לעשות אותו עם 2 תשובות השאלה תופיע במרכז, ומשני צדיה יופיעו התשובות.
כפי שרואים בתמונה, תצוגת שתי תשובות טובה למשחקים בסגנון נכון/נכון.
אפשרויות ביצירת המשחק
במשחק סווייפ יש אפשרויות עריכה רבות:
- הוספת תמונות בשאלות ותשובות.
- הקלטה והוספת קטע קולי בשאלה ולאחר מענה.
- בחירת צבעים לריבועים השונים, לטקסטים ולתשובות.
- בחירה של מספר התשובות לתצוגה – שלוש תשובות או שתי תשובות.
- מספר שאלות ללא הגבלה.
- בחירה של אייקון בתצוגה המסמנת את התקדמות השחקנים בשלבי המשחק.
- ועוד ועוד…
איך יוצרים משחק טריוויה מסוג סווייפ?
- היכנסו ל-ClapLab.
- בוחרים יצירת משחק חדש.
- בוחרים את משחק סווייפ.
- מקלידים את השאלות והתשובות.
- מעדכנים את העיצוב ומעלים תמונות והקלטות.
- זהו, המשחק מוכן 🙂
לפרטים נוספים על יצירת המשחק ועריכה שלו בקרו בדף הפרטים של משחק סווייפ
הדרכת וידאו
שחקו במשחק שנוצר בסרטון ההדרכה – משחק בנושא מחזור וקיימות
שימוש נכון במשחק סווייפ
אנחנו ממליצים להשתמש בתבנית סווייפ כשרוצים ליצור משחק לקהל בוגר יותר וכשרוצים ליצור אלטרנטיבה למשחק טריוויה רגיל.
הלמידה והמיומנות הנדרשות במשחק פשוטות ונלמדות בקלות
והשחקנים הבוגרים מרגישים שזה לא משחק "ילדותי" מדי עבורם.
נוסף על כך, כשרוצים לשלב משחק נכון/לא נכון או בחירה בין שתי אפשרויות יש הרבה ערך למשחק סווייפ, כיוון שהוא מגיש את השאלות אחת אחת ובנראות מאוד ברורה בבחירה.
לקהל צעיר או למשחקים שבהם יש ערך להקלטה של השאלה או קטעי מידע, האפשרות להכיל קטעים קוליים במשחק עוזרת מאוד, והשילוב של הקראה מגדיל באופן משמעותי את יכולות המשחק והעברת הידע שבו.